Учитись важко, а учить ще важче, але не мусиш зупинятись ти!

Як дітям віддаси усе найкраще, то й сам досягнеш нової мети!

ТИЖДЕНЬ ОСНОВ ЗДОРОВ'Я

Вікторина «Мозаїка безпечного життя»

(для учнів 5 класу)

Мета: сформувати у школярів поняття про принципи безпечної життєдіяльності, ознайомити із сучасними уявленнями про безпеку людини, відпрацювати навички аналізу ситуацій та оцінювання небезпеки щоденного життя.
Обладнання: картки різного кольору з питаннями для першого конкурсу, картки з питаннями та відповідями для другого конкурсу, малюнки для третього та шостого конкурсів, картки із завданнями для сьомого та девятого конкурсів, папір формату А4, олівці, ручки для десятого конкурсу, ребус для одинадцятого конкурсу, загадки та текст гри для вболівальників, грамоти, призи.
                                      Хід заходу:
І. Вступна частина
Організаційний момент
Ведучий
              Чтобы вдруг не настигла стихия,
              Не накрыла внезапно беда,
              Мы должны принять меры такие,
              Чтоб отпор был готов ей всегда!
             Для победы решенье ищите, пред стихией нельзя отступать,
             Применение правил защиты    
             Вам помогут с бедой совладать.

Добрий день!Сьогодні ми проводимо вікторину з правил поведінки в небезпечних ситуаціях різного походження, правил дорожнього руху та правил пожежної безпеки.

ІІ.Основна частина
1етап: Правила дорожнього руху
Перший конкурс «Знаємо та виконуємо правила дорожнього руху»
Капітан команди обирає одну картку певного кольору. У ній зазначено галузь знань, на питання якої має відповісти капітан після обговорення з командою.
У конкурсі кожна команда отримує по 3 питання (на вибір ведучого). На обдумування надається певний час. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Сигнали світлофора, дорожня розмітка (картка червоного кольору)
  1. які сигнали світлофора ви знаєте, що вони означають?
  2. як на проїжджій частині вулиць і доріг позначено пішохідний перехід?
  3. які світлофори ви знаєте?
  4. де і як повинен ходити пішохід вулицю?
  5. у яких місцям пішоходам дозволено переходити вулицю?

Обовязки пасажирів (картка жовтого кольору)
1.де потрібно стояти в очікуванні трамвая, тролейбуса, автобуса?
2. які правила поведінки у транспорті загального користування ви знаєте?
3. як потрібно переходити вулицю під час виходу з тролейбуса, автобуса?
4.який порядок посадки в трамвай і виходу з нього?
5. з якого віку пасажири, окрім пільгового контингенту, повинні сплачувати за проїзд у громадському транспорті?

Правила переходу вулиць і доріг (картка зеленого кольору)
  1. у яких місцях можна переходити вулицю?
  2. як потрібно правильно переходити вулицю, дорогу?
  3. чи можна перебігати через вулицю, дорогу?
  4. чому пішоходам не можна ходити проїзною частиною вулиці, дороги?
  5. скільки сигналів у пішохідного світлофора?

Під час обдумування відповідей командами ведучий читає загадки для вболівальників.
Загадки

     тихо ехать нас обяжет,
поворот вблизи покажет
и напомнит что и как,
нам в пути…(дорожный знак)

     что за зебра на дороге?
Все стоят, разинув рот.
Ждут, корда мигнет зеленый,
Значит это…(поворот)

Встало с края улицы, в длинном сапоне
Чучело трехглазое на одной ноге.
Где машины двинуться. Где сошлись пути,
Помагаэт людям он дорогу перейти. (светлофор)

Дом на рельсах тут как тут,
Всех умчит он в пять минут.
Ты садись и не зевай,
Отправляется…(трамвай)

Пьет бензин как молоко
Может багать далеко.
Возит грузи и людей,
Ты знаком конечно с ней.
Обув носити з резины, называется…(машиной)

Другий конкурс «Далі, далі, далі…»
Ведучий ставить одній із команд питання, друга команда мовчить і відповідає лише на своє запитання. Читати питання і давати на них відповіді слід швидко. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Перша команда
Друга команда
Для чого слугує острівець безпеки?(для очікування зеленого сигналу світлофора для переходу вулиці)
Що означає червоний сигнал світлофора?(стоп)
Що таке перехрестя? (місце перетину доріг)
Де можуть кататися на велосипеді учні 5-6 класів?(на велосипедній доріжці, а за її відсутності на тротуарі)
Хто відповідає за порядок на дорогах?(ДАІ)
Чи можна їздити на велосипеді не тримаючись за руль?(ні)
«Дирегентська паличка» регулювальника!(жезл)
Скільки коліс у легкового автомобіля?(чотири)
Для чого слугує проїзна частина дороги?(для руху автомобілів)
У яких місцях встановлюють знак «Обережно, діти»(на переході біля школи)
Для чого призначений тротуар?(для руху пішоходів)
Як у народі називають пасажира який їздить без квитка?(заєць)
Пристрій для пересування велосипедистів?(велосипед)
Призначені для укладання на трамвайних коліях(рейки)
Дорога для швидкісного руху автомобілів(автомагістраль)
Як називається будівля для автомобіля?(гараж)
Що означає зелений сигнал світлофора?(рух пішоходів)
Скільки людей можуть їхати на одному велосипеді?(двоє)
У який бік необхідно подивитися, дійшовши середини вулиці?(праворуч)
Місце для посадки і висадки пасажирів(зупинка)
Для чого слугує посадочний майданчик(для посадки пасажирів)
Пішохід який порушив правила дорожнього руху(порушник)
Кому дає команди пішохідний світлофор? (автомобілям та пішоходам)
Як називається місце перетину доріг? (перехрестя)

2етап. Безпека в домі.
Третій конкурс «Знайди порушника»
На малюнках відшукати всі випадки порушення правил пожежної безпеки. Відповідає будь-який представник команди. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Четвертий конкурс «Відважний пожежник».
Відповіді за картками з тестовими завданнями. Завдання однакові для обох команд. Відповідає будь-який представник команди.
Вибери правильну відповідь.
  1. якщо трапиться пожежа, як ти будеш діяти?
А. зателефоную 103 (3 бали)
Б. покличу на допомогу (2 бали)
В. втечу. Нікому не скажу (0 балів0
2. кімната почала наповнюватися їдким густим димом. Твої дії.
А. відчиню вікно і двері (0 балів)
Б. буду просуватися до виходу (2 бали)
В. закрию ніс і рот мокрою хустиною і буду просуватися до виходу, притискаючись до підлоги (3 бали)
3. загорілася електропроводка. Твої дії.
А. буду гасити водою або вогнегасником
Б. викручу пробки, потім буду гасити (3 бали)
В. буду кликати на допомогу 92 бали)
4. під час приготування їжі загорівся жир на сковорідці. Твої дії.
А. накрию сковорідку мокрим рушником (3 бали)
Б. буду гасити водою (0 балів)
В. винесу палаючу сковорідку на вулицю (1 бал)
5. під час запалення газової плити газ не горить а сірник згас. Твої дії.
А. дістану другого сірника і буду запалювати газ (0 балів)
Б. перекрию газ (2 бали)
В. перекрию газ і покличу дорослих (3 бали)
6. припустимо. Що на тобі загорівся одяг. Твої дії.
А. побіжу і намагатимуся зірвати одяг з себе (0 балів)
Б. зупинюся, впаду і покочуся, збиваючи полум’я (3 бали)
В. загорнусь у ковдру (2 бали)
Слід звернути увагу учасників та вболівальників на те, що дії за варіантами, оціненими в 0 балів, призведуть до нещасних випадків.

Пятий конкурс «Складаємо правило»
Скласти п’ять правил попередження пожежі.
Доповідає один з представників команди. Кожне вірно складене правило оцінюється в 1 бал.
Поки команди готують відповіді, ведучий проводить гру для вболівальників.
Гра «Підкажи слово»
Щоб здоровя діткам мати та уникнути біди,
Треба правила ці знати, пам’ятай ти їх завжди.

Як немає поруч мами, то вирішуйте ви самі:
Можна гратись сірниками? Кожен мамі скаже…(НІ)
У лісі вогнеще розклали для забави на весні.
До зірок воно попало. Так робити можна (НІ)

Телевізор увімкнули, подивились та й пішли.
Тільки вимкнути забули. Так і треба, діти? (НІ)

На плиті вогонь палає, мама вийшла, ви самі.
Коли хтось вогонь займає, правильно він робить?(НІ)

Тож, щоб сонечку радіти і дорослим і малим,
Від пожежі треба вміти захищатися самим.

ІІІ етап. Поведінка із незнайомцями.
Шостий конкурс «Безпека на вулиці»
За малюнками які одержали, пригадати п’ять правил безпечної поведінки на вулиці з незнайомцями. Доповідає капітан або будь-який учасник команди. Кожне правило оцінюється в 1 бал.

Коли дитина перебуває на вулиці без нагляду. Вона повинна дотримуватися п’яти правил «НЕ»

  1. не розмовляй з незнайомцями
  2. не сідай у машину до незнайомців
  3. не бери нічого у незнайомців
  4. не звертай з дороги від школи додому
  5. не гуляй на дворі після того як стемніло.
Сьомий конкурс «ЯК ВЧИНИТИ?»
Розглянемо кілька ситуацій.
Перша команда
Друга команда
На вулиці до тебе звернувся незнайомець і сказав що твоя мама прислала його за тобою. Як ти вчиниш?
Поряд загальмувала машина і тебе запрошують поїхати на зйомки будь-якого фільму. Твої дії.
Якщо незнайома людина взяла тебе за руку і намагається забрати з собою, що ти будеш робити?
Назвати найнебезпечніші місця у дворі
Коли ти один вдома, тобі дзвонять у двері і кажуть: «Телеграма. Потрібно розписатися». Що ти зробиш?
Тобі здається, що хтось іде слідом. Твої дії

Відповідає представник команди. Оцінювання 1-3 бали.


Восьмий конкурс «Згадати дії казкових героїв»
Команди пригадують казки у яких літературні персонажі припустилися помилок і потрапили у складні ситуації.
Орієнтовна відповідь: «Колобок», «Вовк і семеро козенят», «Гуси-лебеді», «Червона шапочка».
У перелічених казках герої припустилися помилок: не слухали батьків, відчинили двері незнайомцям, вели відкриті розмови з ними, розповідали про свої наступні дії… кожна правильна відповідь – 1 бал.

ІV етап. Перша допомога.
Девятий конкурс «Санітарний пункт»
Уявіть собі, що до вас приїхали іноземні гості які не володіють українською мовою. Вони хочуть прогулятися лісом. Ознайомте їх без слів з правилами поведінки в лісі. Для цього кожна команда повинна за 3 хвилини намалювати на аркуші паперу один знак, що попереджує правила поведінки в лісі (найважливіше на думку учасників правило). Оцінюється в 1-3 бали.

Одинадцятий конкурс «Ребус»
Команди повинні розгадати зашифрований вислів. Кожна цифра означає номер складу у слові зашифрованого вислову.

Творець, ящик    1-1                                     тво-я
безліч перелік аптека 1-1-3                         без-пе-ка
+ у                                                                  у
властивість, зелених 1-3                              власних
перука, книжка 2-2                                       ру-ках
Відповідь: Твоя безпека у власних руках.
Оцінювання 1-3 бали.

ІІІ. Заключна частина
Журі підбиває підсумки. Церемонія нагородження.
Основы здоровья
Основы здоровья – предмет интересный
И в школах по всей Украине известный.
Ребята, по-моему любят его.
Готовятся, учат и кроме того,
Находятся в мире добра и заботы
И ждут с нетерпеньем домашней работы.
Домашнє завдання: скласти сенкан зі словом «ЗДОРОВЯ»



ТРЕНІНГ «ЗНАЙ СВОЇ ПРАВА»

для учнів 8 класу
  
Мета: ознайомити з правовими документами міжнародного та національного виховання, спрямованими на збереження здоровя дитини, формувати свідоме ставлення до здорового способу життя; навести приклади використання практичних навичок щодо застосування прав та обов’язків у школі та в позаурочний час.
Обладнання: фломастери, аркуші паперу, різнокольорові стікери, вирізані у формі силуета хлопчика та дівчинки (по кількості дітей у класі), плакат із витягом з Конвенції ООН про права дитини, плакат з малюнком «сонечка» без промінчиків, жовті паперові промінці сонця, старі ілюстровані журнали, скетч, ножиці, клей.

Хід тренінгу

  1. Знайомство
Учитель пропонує назвати своє імя та пояснити, за якою ознакою кожен з присутніх є громадянином України, наприклад: «Я, Наталя, громадянка України, тому що…(про моє здоровя турбується держава…, або тому, що я маю можливість отримати освіту, тощо…)

  1. Оголошення теми
Вступне слово вчителя
Громадянин України повинен дбати про своє здоров’я, тому. що саме свідоме ставлення до розвитку всіх складових здоровя сприяє вихованню особистості. Діти – майбутнє нації, і здоров’я дитини – це здоров’я нації, тому турбота держави про дотримання єдиних правових норм та правил поведінки є невід’ємною складовою виховання та формування здорового способу життя.

  1. Виявлення очікувань
Як тільки дитина народилася, яке право в неї вже є? (право на імя)
Учням роздають стікери, вирізані у вигляді силуета хлопчика чи дівчинки. Пропонується написати своє імя та прикріпити правору того положення  на плакаті з витягом із Конвенції про права дитини, яке є найважливішим для них. Очікування бажано озвучити.

4. Основна частина тренінгу
1. Мозковий штурм
Яких життєвих правил повинен дотримуватися кожен громадянин України, щоб його здоровя було добрим?
Учням роздаються вирізані з жовтого паперу промінці сонця, на яких вони пишуть свої пропозиції. Кожен виходить до дошки, озвучує своє правило, яке пропонує та закріплює скетчем навколо сонечка, яке намальоване на плакаті.
Обговорення.
2. Робота в парах
Учитель пропонує обговорити як пов’язані права в Конвенції прав дитини із здоровям:
Право на:
- життя, виживання, здоровий розвиток дитини,
- імя та громадянство,
- надання медичної допомоги,
- повноцінне харчування,
- батьківське піклування,
- освіту,
- відпочинок,
- набуття громадянства,
- висловлювання своїх думок,
- свободу думки, совісті, релігії,
- захист від дискримінації,
- таємницю кореспонденції.
Учитель може роздати записані на папірцях «права». Учням пропонується схематично зобразити, проілюструвати свої коментарі.
3.Рухавка
Учні співають пісню «Солнечный круг», імітуючи руками рухи про які йдеться.
Солнечный круг, небо вокруг –
Это рисунок мальчишки,
 Нарисовал он на листке
И подписал в уголке:
Пусть всегда будет сонце,
Пусть всегда будет небо,
Пусть всегда будет мама,
Пусть всегда буду я!

Про які права йдеться в цій пісні? (право на життя, право на життя разом з батьками)

4.Керована дискусія
У дитинстві всі читали казки.
- Назвіть які вам казки запам’яталися?
Учитель записує назви казок на дошці.
В залежності від кількості згаданих казок та кількості учнів, дітей об’єднують в групи і пропонують з’ясувати їм які права героїв тих чи інших казок було порушено. Також кожній групі пропонується «заримувати» правила про які йдеться в казці
Наприклад:
Казка «Попелюшка» - порушено право на відпочинок
На відпочинок право маю,
Тому на бал я поспішаю.

Казка «Морозко» - порушено право на життя, право на батьківське піклування:
Конвенція право дитині дала:
Щоб все було добре – потрібна сімя.

Казка «Дюймовочка» - порушено право на батьківське піклування.
«Кожна сімя – це частина держави», -
Сказав Аристотель колись в давнину.
Родину всі діти Землі хочуть мати,
Бо мають права на щасливу сімю;

Казка «Хлопчик-мізинчик» - порушено право на турботу про інвалідів дитинства
Інваліди дитинства теж мають права –
Піклування, освіту і гідне життя.

Казка «Чеполіно» - порушено право на свободу, на недоторканість житла, на захист від усіх форм експлуатації
Моє житло недоторканне,
Я знаю всі свої права.
Від експлуатації, дискримінації
Держава також захища.

Можливо в кожній казці діти знайдуть не одне порушення прав.

Чи порушуються у наш час права дітей в Україні?
Передбачувані відповіді дітей:

Право на:
·        Право на життя, коли мати залишає на вулиці немовля,
·        Батьківське піклування і турботу та достатнє здорове харчування – коли батьки пиячуть або ведуть аморальний спосіб життя,
·        Медичну допомогу, коли у батьків не вистачає коштів на складну операцію,
·        На розваги – особливо в сільській місцевості, де розваги для дітей обмежені, або їх взагалі немає,
·        Захист від сексуальної експлуатації – коли дітей примушують займатися проституцією та використовують для виготовлення парнографічної продукції,
·        На захист від насильства – діти стають жертвами зґвалтування,
·        Освіту – багато дітей не можуть навчатися там,  де вони бажають. Бо батьки не можуть заплатити за навчання, тощо…

5.Зворотній зв'язок
Вправа «відкритий мікрофон»
Закінчуючи тренінг, пропоную продовжити фразу: «Я буду дотримуватися права на…, тому, що воно сприяє розвитку здоровя…»

Давайте повапнимося до очікувань
-         як змінилися ваші уявлення, що саме те право, яке було зазначено на початку уроку, не є головним щодо збереження та зміцнення здоровя, то можна свій стікер перенести ліворуч до того права, який найбільше сприяє формуванню здорового способу життя.

6. Завершення тренінгу
Учням пропонується встати, взятися за руки та разом сказати:
-Усім здоровя я бажаю,
Бо на нього право маю!


До побачення.

Вікторина «Океан життя»
для учнів 6 класу
Мета: формувати знання, вміння, навички, спрямовані на збереження і зміцнення і розвиток індивідуального  здоров’я; розвивати спостережливість, самостійність мислення, творчі здібності, соціальну активність учнів; учити робити правильний вибір на користь здорового способу життя, бути відповідальними за власне здоров’я та здоров’я своїх близьких.
Завдання: сприяти зацікавленості учнів; виховувати свідоме ставлення до здоровя; виховувати особистість, адаптовану до життя в суспільстві
Обладнання: емблеми команд, таблички з переліком небезпек, конверти, картинки із зображенням харчових продуктів, аркуші ватману з намальованою пірамідою, клей, аркуші паперу А4 з таблицями «Вірю – не вірю», ручки, фломастери, пластикові пляшки, скетч, ножиці, м’яч, шматки пінопласту, змочену водою хусточку, шматок вати, широкий бинт, гумові чоботи і рукавиці, дерев’яна палиця, газети, відро з піском, розчин харчової соди, розчин лимонної кислоти, велосипед, таблички з дорожніми знаками.

Хід заходу

Ведучий: Доброго дня, шановні глядачі та вболівальники!
Ведуча: вітаємо вас на нашій вікторині «Океан життя»!
Ведучий: сьогодні тут зібралися ті, кому не байдужі питання здоровя та здорового способу життя.
Ведуча: усе живе народжується, щоб жити. Та лише людина здатна осмислювати, цінувати й любити життя. Бувають миті, коли це відчуття особливо гостре – від обіймів матері, голосів друзів, шуму морських хвиль…
Ведучий: у народі кажуть: «Життя прожити – не поле перейти». Це тому , що на своєму віку кожен зустрічається  з перешкодами, які можуть вивезти його з рівноваги і негативно вплинути на здоровя.
Ведуча: отже, у нашій вікторині «Океан життя» команди спробують подолати всі перешкоди і навчитися зберігати своє здоров’я і здоров’я своїх близьких.
Ведучий: кожна команда – це човен, який пливе океаном життя і час від часу зупиняються. Перша зупинка «Будьмо знайомі!»

1й конкурс «Будьмо знайомі!»
Презентація команд
Учасники представляють назву, девіз, емблему своєї команди. Завдання для цього конкурсу вони одержують заздалегідь.
Слово журі.
Ведуча: ми побачили, які в нас веселі та цікаві команди. Я гадаю, що наші команди можуть сміливо вирушати у плавання.
Ведучий: а наші човни продовжують свою подорож, оголошуємо другу зупинку «Увага! Небезпека!»
2й конкурс. «Увага! Небезпека!»
Команди одержують таблички з переліком небезпек природного, техногенного, екологічного характеру (аварії на електростанціях, землетруси, кислотні дощі, зсуви, інфекційні захворювання людей, повені, авіакатастрофи, лісові пожежі, руйнування озонового шару атмосфери, цунамі). Їм необхідно правильно розподілити їх у три різні конверти: «Природні небезпеки», «Техногенні небезпеки», «Екологічні небезпеки». Та команда, яка зробить це найшвидше і правильно – переможець.
Максимальний час на виконання завдання – 5 хвилин.
Ведуча: поки човни пливуть, необхідно зясувати, скільки у нас харчових запасів.

3й конкурс «Харчова піраміда»
 На аркушах ватману для кожної команди намальована харчова піраміда. Команди отримують картинки на яких намальовано вироби з хліба, крупи, овочі, фрукти, молочні продукти, рідина, м'ясо, риба, масло, олія, солодощі. Учасникам потрібно розмістити картинки за допомогою клею на харчовій піраміді відповідно до денної норми споживання продуктів. Продукти з найширшої частини піраміди бажано споживати більше. А з вужчих її частин – менше. Завдання виконують протягом 5 хвилин.
Ведучий: надаємо слово нашому шановному журі, яке оголосить результати перших трьох конкурсів.

Слово журі

Ведуча: ми робимо наступну зупинку, щоб подолати разом шкідливі звички і хвороби.

4й конкурс «Вірю – не вірю!»
Кожна команда одержує аркуш паперу А4, на якому є назва команди і таблиця з двох стовпчиків. Один стовпчик називається «Вірю», а другий – «Не вірю». У той час як ведучий читає питання, учасники команд на свій розсуд записують його номер в один зі стовпчиків. Таким чином учні розподіляють усі 20 питань. Після цього усі аркуші передаються на розгляд журі.
За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал., а за неправильну у неї забирають 0,5 балів.
  1. більшість підлітків і дорослих не палять (не вірю)
  2. паління шкодить тільки старим людям (не вірю)
  3. смертельна для людини одноразова доза нікотину – 70мг (вірю)
  4. нікотин швидко всмоктується в кров і за 7 с розноситься по всьому тілу(вірю)
  5. цигарка допомагає заспокоїтися (не вірю)
  6. тютюновий дим містить до 4 тисяч різних сполук (вірю)
  7. головною причиною паління є нікотинова залежність (вірю)
  8. вміст алкоголю в пляшці пива 0,33 такий як в чарці горілки (вірю)
  9. слабоалкогольні напої: ром-кола, шейк не шкідливі (не вірю)
  10. де - які медичні препарати у разі перевищення рекомендованої дози можуть спричинити залежність (вірю)
  11. мета реклами – збільшити продаж товарів (вірю)
  12. підлітки – головна цільова група для реклами цигарок і напоїв (вірю)
  13. вживати алкоголь під час вагітності і годування грудним молоком не шкідливо для немовлят (не вірю)
  14. ВІЛ передається через кров, отже можна заразитися через укус комара (не вірю)
  15.  Україна стоїть на порозі епідемії ВІЛ/СНІДУ (вірю)
  16. ВІЛ передається через поцілунок, продукти харчування, під час спільного користування басейном (не вірю)
  17. активне паління спричиняє понад 85% випадків захворювання на рак легень (вірю0
  18. якща перестати палити то протягом року легені людини частково відновлюються (вірю)
  19. діти, які час від часу дихають повітрям, насиченим тютюновим димом (пасивне паління) частіше хворіють на грип та застуду. (вірю)
  20. тривалість життя людей, які вживають алкогольні напої, скорочується на 10-15 років (вірю)
Ведучий: через де - кілька годин плавання учасники команд раптово звернули увагу на де - які предмети на березі. Необхідно зробити зупинку.

5й конкурс «Допоможи потерпілому»
Ведучий запрошує по одному представнику команд до столу журі. Вони тягнуть по три білети із завданнями.
Завдання конкурсу:
  1. як допомогти потопаючому?
  2. як захистити органи дихання під час пожежі?
  3. чим необхідно користуватися, якщо людина вражена електричним струмом?
  4. що можна зробити в разі хімічного та радіаційного забруднення?
  5. як погасити палаючий бензин?
  6. перша допомога в разі потрапляння на шкіру  хімічних речовин?

Учасники повертаються до своїх команд з обраними завданнями. Перед кожною командою на столах лежать предмети. Учасникам необхідно пояснити у яких випадках слід використовувати ці предмети і продемонструвати як саме їх застосовувати.
-         з пластикових пляшок за допомогою скотча і ножиць можна зробити рятувальний пояс потопаючим;
-         м’яч, шматки пінопласту стануть на допомогу потопаючому
-         змочена водою хусточка стане в нагоді для захисту органів дихання під час пожежі,
-         із шматка вати і широкого бинта можна зробити ватно-марлеву повязку для хімічного та радіаційного забруднення;
-         надаючи допомогу людині яка уражена електричним струмом, необхідно користуватися гумовими чоботами, рукавицями, деревяними палицями та газетою,
-         погасити палаючий бензин можна за допомогою відра з піском,
-         якщо на шкіру потрапила кислота, нейтралізувати її потрібно розчином харчової соди,
-         у разі потрапляння на шкіру лугу, його нейтралізують розчином лимонної кислоти.
Ведуча: під час подорожі учасники трохи втомилися. Тому їм необхідно розім’яти мязи

6й конкурс «Я велосипедист»
У конкурсі беруть участь по одному  представнику від команд. Їм слід виконати по одному завданні на велосипеді та відповісти на питання ведучого.
За кожну правильну відповідь команда отримує по 5 балів. Якщо учасник однієї з команд помилився, учасники команди суперника мають шанс заробити 5 додаткових балів.
Завдання для гравців з велосипедом:
  1. об’їзд перешкоди ліворуч (витягнута рука ліворуч)
  2. стоп (ліва рука піднята вгору)
  3. правий поворот (рука витягнута праворуч)
Запитання:
  1. до якого віку заборонено рухатися проїзною частиною дороги велосипедом (до 14 років)
  2. без чого не можна їздити на велосипеді (без шолому)
  3. за скільки метрів до повороту необхідно подавати сигнал рукою (за 50 метрів)
  4. чи можна велосипедисту робити повороти ліворуч і розвороти на дорозі (ні)
  5. що робити в таких ситуаціях (доїхати до перехрестя чи пішохідного переходу, зійти з велосипеда і перевести його на другий бік дороги)
Ведучий: МАНДРУЮЧИ ДОРОГАМИ ЖИТТЯ, НЕОБХІДНО ЗВЕРТАТИ УВАГУ НА ЗНАКИ, ЯКІ НАМ ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ.

7й конкурс «Будь уважним на дорогах»
Командам пропонуються таблички з дорожніми знаками. Учасники повинні пояснити, що означає кожен знак.
Ведуча: наша подорож добігає кінця. Учасники гідно подолали всі перешкоди. Ми переконалися в тому, що найцінніше - це життя і здоровя. Бережіть його.
Журі підбиває підсумки за гру в цілому.

Інформація для журі:


  1. «Будьмо знайомі»- максимум 5 балів
  2. «Увага! Небезпека» - максимум 10 балів,
  3. «Харчова піраміда» - максимум 5 балів,
  4. «Вірю - не вірю» - за правильну відповідь + 1 бал, за неправильну – 0,5 балів.
  5. «Допоможи потерпілому» максимум 10 балів.
  6. «Я- велосипедист» - максимум 10 балів,
  7. «Будь уважним на дорогах» - максимум 10 балів, за кожну правильну відповідь по 1 балу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий