Цього можна
досягти двома шляхами:
- організація і проведення нестандартних уроків: уроки-подорожі, дослідження, екскурсії, змагання;
- створення нестандартного через використання самого навчального матеріалу.
Зі свого досвіду
знаю, щоб зацікавити учнів, треба їх здивувати. А здивувавши, формуємо потребу
знати більше. Для цього учні або я готуємо цікаве повідомлення, або
ставиться проблемне питання, чи створюється проблемна ситуація
типу «А як ви думаєте…?», «Чи знаєте що або чому…?».
ІІ. ВПРОВАДЖЕННЯ САМОПЕРЕВІРКИ САМИМИ УЧНЯМИ
- Тестові завдання
- Завдання на картках
- Кросворди
- Головоломки
- Чайнворди
- Ребуси
- Розрахункові задачі
КРОСВОРД
По вертикалі: 1. Благородний метал; 3. Технічна назва
карбонату натрію; 4. Оксид гідрогену; 6. Гормон, який регулює вміст цукру у
крові; 7. Вчений, який розробив теорію горіння і вибухів; 10. Заряджена
частинка; 12. Вчений, який з Беккером відкрив нейтрони; 13. Елемент ІІІ групи;
19. Алотропна видозміна оксигену; 20. Найпростіший кетон; 21. Елемент ІІ групи
По горизонталі: 2. Хімічний елемент, який міститься у
морських водоростях; 5. Вуглеводні подібіні за хімічними властивостями; 8.
Назва електрода; 9. Безбарвний отруйний газ; 11. Дорогоцінний мінерал червоного
королю, різновид корунду; 14. Друга по твердості після алмазу речовина; 15.
Речовина, яку отримують дегідруванням етилбензену; 16. Штучний кам’яний
матеріал, що є сумішшю цементу, води, гравію; 17. Мінерал, кристалогідрат
сульфату кальцію; 18. Головна складова частина повітря; 22. Хімічна реакція,
яка супроводжується виділенням світла і тепла; 23. Твердий стан води.
Одним
із стимуляторів інтересів до навчання є навчальна
гра, застосування якої
значно розширює педагогічний
інструментарій учителя і посилює його виховну дію на учнів і в профорієнтаційному плані особливо.
На
уроках хімії проводяться протягом цілого уроку або фрагментарно наступні види
ігор: вікторини, лото,
розв’язування кросвордів, головоломок, модельні і ситуаційні ігри.
У
процесі гри учні знайомляться зі змістом і суспільно корисним значенням праці
представників хімічних професій,
навчаються самостійно застосовувати знання у різних ситуаціях і використовувати у пошуках рішень
комплекс знань по хімії, фізиці, біології, географії та іншим предметам.
У них
формуються важливі у виховному відношенні якості: вміння приймати участь в
обговоренні і прийняті
колективного рішення, аргументувати свою точку зору, уважно слухати
прихильників і опонентів. У
результаті розвивається інтелектуальні вміння і навики.
Рольова
гра вимагає використання різних методичних прийомів і засобів навчання. При
цьому повинно бути максимальна
ступінь активності і самостійності учнів.
Переваги рольових ігор:
- незвичність і цікавий зміст форми гри та ігрових дій;
- одержання практичних або суспільно значимих знань;
- більша активність учнів;
- орієнтація на обов’язково особисту пізнавальну або практичну роль кожного учасника гри;
- економія часу навчання за рахунок позитивного емоціонального настрою учнів і підвищення у них швидкості пізнавальних процесів.
Загальні елементи гри включають:
- чітку постановка ігрового завдання;
- вибір гравцями певного варіанту рішень або стратегій поведінки;
- практичне здійснення дій;
- отримання пізнавальних результатів.
Підготовка до уроку
Підготовка уроку з рольовою грою починається з розробки його методичного
проекту. Найбільш важливий етап організації ігри – перший урок, на якому власне
і здійснюється підготовка до гри: роз’яснення головного завдання рольової гри;
забезпечення учнів теоретичними знаннями необхідними для участі у грі;
створення ігрової ситуації. На уроках використовувалися рольові завдання і рольові
інструкції, яка містить завдання для самостійного виконання.
Другий етап організації гри – самостійна робота учнів для виконання
групового завдання. Виділяється старший групи. Він проводить розподілення серед
членів групи.
При підготовці учні використовують не тільки підручник, а також додаткову
літературу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий