Учитись важко, а учить ще важче, але не мусиш зупинятись ти!

Як дітям віддаси усе найкраще, то й сам досягнеш нової мети!

РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ УЧНІВ НА УРОКАХ ХІМІЇ


І. СТВОРЕННЯ НЕСТАНДАРТНИХ СИТУАЦІЙ
Цього можна досягти двома шляхами:
  • організація і проведення нестандартних уроків: уроки-подорожі, дослідження, екскурсії, змагання;
  • створення нестандартного через використання самого навчального матеріалу.
Зі свого досвіду знаю, щоб зацікавити учнів, треба їх здивувати. А здивувавши, формуємо потребу знати більше. Для цього учні або я готуємо цікаве повідомлення, або ставиться проблемне питання, чи створюється проблемна ситуація типу «А як ви думаєте…?», «Чи знаєте що або чому…?».

ІІ. ВПРОВАДЖЕННЯ САМОПЕРЕВІРКИ САМИМИ УЧНЯМИ
  • Тестові завдання
  • Завдання на картках
  • Кросворди
  • Головоломки
  • Чайнворди
  • Ребуси
  • Розрахункові задачі

КРОСВОРД


По вертикалі: 1. Благородний метал; 3. Технічна назва карбонату натрію; 4. Оксид гідрогену; 6. Гормон, який регулює вміст цукру у крові; 7. Вчений, який розробив теорію горіння і вибухів; 10. Заряджена частинка; 12. Вчений, який з Беккером відкрив нейтрони; 13. Елемент ІІІ групи; 19. Алотропна видозміна оксигену; 20. Найпростіший кетон; 21. Елемент ІІ групи

По горизонталі: 2. Хімічний елемент, який міститься у морських водоростях; 5. Вуглеводні подібіні за хімічними властивостями; 8. Назва електрода; 9. Безбарвний отруйний газ; 11. Дорогоцінний мінерал червоного королю, різновид корунду; 14. Друга по твердості після алмазу речовина; 15. Речовина, яку отримують дегідруванням етилбензену; 16. Штучний кам’яний матеріал, що є сумішшю цементу, води, гравію; 17. Мінерал, кристалогідрат сульфату кальцію; 18. Головна складова частина повітря; 22. Хімічна реакція, яка супроводжується виділенням світла і тепла; 23. Твердий стан води.


ІІІ. НАВЧАЛЬНА ГРА

Одним із стимуляторів інтересів до навчання є навчальна гра, застосування якої значно розширює педагогічний інструментарій учителя і посилює його виховну дію на учнів і в профорієнтаційному плані особливо.
На уроках хімії проводяться протягом цілого уроку або фрагментарно наступні види ігор: вікторини, лото, розв’язування кросвордів, головоломок, модельні і ситуаційні ігри.
У процесі гри учні знайомляться зі змістом і суспільно корисним значенням праці представників хімічних професій, навчаються самостійно застосовувати знання у різних ситуаціях і використовувати у пошуках рішень комплекс знань по хімії, фізиці, біології, географії та іншим предметам.
У них формуються важливі у виховному відношенні якості: вміння приймати участь в обговоренні і прийняті колективного рішення, аргументувати свою точку зору, уважно слухати прихильників і опонентів. У результаті розвивається інтелектуальні вміння і навики.
Рольова гра вимагає використання різних методичних прийомів і засобів навчання. При цьому повинно бути максимальна ступінь активності і самостійності учнів.

Переваги рольових ігор:
  • незвичність і цікавий зміст форми гри та ігрових дій;
  • одержання практичних або суспільно значимих знань;
  • більша активність учнів;
  • орієнтація на обов’язково особисту пізнавальну або практичну роль кожного учасника гри;
  • економія часу навчання за рахунок позитивного емоціонального настрою учнів і підвищення у них швидкості пізнавальних процесів.
Загальні елементи гри включають:
  1. чітку постановка ігрового завдання;
  2. вибір гравцями певного варіанту рішень або стратегій поведінки;
  3. практичне здійснення дій;
  4. отримання пізнавальних результатів.
Підготовка до уроку
Підготовка уроку з рольовою грою починається з розробки його методичного проекту. Найбільш важливий етап організації ігри – перший урок, на якому власне і здійснюється підготовка до гри: роз’яснення головного завдання рольової гри; забезпечення учнів теоретичними знаннями необхідними для участі у грі; створення ігрової ситуації. На уроках використовувалися рольові завдання і рольові інструкції, яка містить завдання для самостійного виконання.
Другий етап організації гри – самостійна робота учнів для виконання групового завдання. Виділяється старший групи. Він проводить розподілення серед членів групи.
При підготовці учні використовують не тільки підручник, а також додаткову літературу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий